CafeMom Tickers
CafeMom Tickers
Showing posts with label serabut. Show all posts
Showing posts with label serabut. Show all posts

22.3.11

bila katak lepak dalam bathroom

ihiks.,malam tadi terjadi satu kes di mana i kena tahan diri dari masuk tandas,sebabnya adalah

ada sekor katak lepak depan pintu bilik air.percaya atau tidak, i rasa dr i balik keja pkl 6 sampai la ke malam pkl 10 camtu katak tu maintain kat situ,dem!

maka terpaksa la mem-buzz my friend-yg-mmg agak rapat untuk mintk tolong

me : weih,awat katak suka dok dalam bilik ayaq?
lan : sebab bilik ayaq sejuk n lembab
me : bila katak tu nak keluaq?
lan : memang tak kluaq la, awatnya?
me : takkan sampai bila pun x keluaq? aku nak masuk pun tak blh nih
lan : Hang halau la dengan penyapu sat lg dia keluaq la
me : Uwaaa takut, aku nak p kat pintu pun takut,satgi dia lompat atas aku cam mana?
lan : xda nak lompat nya, hang simbah dengan ayaq la
me : nak masuk bilik ayaq pun tak blh sbb dia dok kat pintu.nak simbah cam mana. aku kena
tunggu sampai dia p dok tempat lain la
lan : hang tolak la dengan kaki hehe, anak bujang hang mana
me : haaa, gila ka hang suh aku tolak dengan kaki,anak bujang hensem aku dah lena la.aku kena
pikiaq lain cam mana nak bagi katak tu p tempat lain
lan : tolak dengan penyapu la kak oi,hang tunggu mmg dia tak lari nya
me : aku heran la katak tu,dia dok melangok statik kat situ tak gerak dr pagi sampai ke malam,
lama sungguh dia bertapa
lan : Bkn bertapa la, bilik ayaq sejuk tak pun ada binatang lain dok buru dia
me : oh ya ka, aku rasa dia mangsa keadaan la, sbb br 2hari aku tgk dia dok situ,sini dah la hari
hari ujan cam ribut, jenuh la camnih.nak mandi pun tak bleh
lan : dia tak kacau orang la, hang lalu ja buat tak reti
me : takpa la terima kasih, aku nk tgg iklan tv nih pastu nak checkout katak tu,hhhaaaa iklan
dah, aku turun sat
lan : dia minat bilik ayaq hang la tu,hang pun xda pet lagi kan, ganti billy.hahaha (billy tu kucing
duludulu zaman study)

break 5 min, turun p toilet sebab tak tahan dah nak pee, then ...

me : iklan tv la, ok aku dah berjaya tolak dia dengan penyapu, dia p setengah meter ja ok la tu.
me : aku ada 2kucing dah kat rumah, aku tak perlu katak dalam bilik ayaq
lan : Hang letak kucing hang depan katak tu sat lg tau la apa kucing hang nak buat..haha
me : hahah,,,eeewwww jgn wei aku xmau kucing aku tercemar,haha aku takut depa pun lari
terkejut tgk katak tu

sms berakhir di situ,.secara automatik i pun zzzz...


hahaha dengan katak pun takut sampai sms dengan kawan. ..ehehe serius ok,.cam mana nak mandi.nak gi tandas semua kalau ada katak dok melangok dalam bilik air.,,.nak nak katak tu mengadap kita.cam pandang semacam..gila tak boleh concentrate nak mandi,..dah 2 hari mandi kelam kabut,..gosok gigi pun tak feel..cuci muka dulu tutup mata, sekarang kena buka mata,mana la tahu kot kot katak tu lompat ke ape ke..serius i hate frog!!!

even now, still blh terbayang katak tu kat rumah.,.bila la ko nak keluar...ddk la tempat lain, kat porch ke, kat kolam ikan ke.banyak lagi kot tempat lain,.

thats all for now..daaaaa

6.3.11

Boring Sunday!

i need new haircut and haircolor! thank you.

19.1.11

super duper letih

uwaaaaaaa
super duper duper nihhhhh

lampu tido i yg super duper cute tu mentol dah kepooofff, dah 2hari tido dalam gelap, my little one pun tak boleh tido dalam gelap..haruslah terjaga kerap malam malam pastu ala ala stressed sbb takleh tido, end up i pun taklehtido la

dr semalam lagi nak beli mentol tu but then lupa plak bila dah sampai rumah br teringat, hari nih i terpaksa antar Adief kat rumah suh my dad jaga jap sementara i nak pegi beli, and guess whattttttttttttt i pegi setiap kedai semua pun takde size yang i nak tuuuuuuuuuu damn!!!!! badan dah letih,,kepala dah sakit, dah nak dekat pukul 7 kedai banyak dah nak tutup and pusing punya pusing kedai yang ke-7 akhirnya i jumpa kedai letrik..fuh sebbaik adaaaaaaaaaaaaaa..anak punya pasal i cari jugak sampai jumpa,,,malam nih boleh tido dengan nyenyak syukur.sekian

bye
love :)

18.10.10

only god knows why

27.5.09

itu ini!!

sangat mudah untuk bercakap itu ini..tapi sangat susah bagi orang yang nak laksanakan tuh..nak suruh senang la..nak membuat tu masalah!!!!??? ada pikir pasal orang lain..ada pikir baik buruk?? tak kan..so jangan main order je..jangan selfish yer,

serabut la..benci tau.macam mak cakap,..jangan dok stress sangat..dok umah tidoq! haaaa see..bila mak kita bercakap,maknanya dia tau apa yang kita rasa..tp orang yang rapat dengan kita?? main terjah aje!! malas nak layan..kita zzzzzzzzzzas

15.10.08

day by day!

day by day hidup nih cam susah je..every hour tu cam ada halangan..kalau wat obstacle course mau tersungkur awal awal lagi..

hati kena tenang..taknak jiwa kacau nih..but takde sesiapa pun akan faham perasaan kita unless bila kita ada cam sesi luahan perasaan and orang lain pun luah same thing..baru cam kita rasa ooo yea ada jugak orang lain yang rasa cam mana kita rasa..ke susah sebenarnya jadi perempuan nih..kalau jadi perempuan zaman dedolu agaknya senang la kot kan.

[agak serabut bila ada orang dalam senyap cuba nak interfere our life]
Related Posts with Thumbnails