CafeMom Tickers
CafeMom Tickers
Showing posts with label bosan okehhhhhh. Show all posts
Showing posts with label bosan okehhhhhh. Show all posts

28.5.09

kisah ke kamu nok

bosan aih! apa nak buat nih..ngantok..lapaq kuey,,balik umah nak makan kuih lompat tikam..mak buat last 2dys sebab aku teringinnnnnnnnnnn nak makan..tau dak rupa kuih tu cam mana..sat nak google..[pause] - ok sorry gambar tak cun..malas nak post..nanti korang tak berselera nak rasa

saya sudah kembali tidak beremosi..kerana konsentrasi saya adalah hanya untuk anakanda bb didalam perut ini sahaja..dah 34minggu,,tido pun dah tak boleh..nak lena pun payah..mimpi cam hapa lagi wat wat terkezut ja,,makan tak berapa nak lalu dah..[nih statement betui punya sebab kalau dak makan nasi mesti tambah 2-3pinggan,sekarang nih makan takat mana orang buh lam pinggan] hati tak berapa nak senang kot..berat badan naik tak sampai 1kg..er..2minggu dalam 500gram..apa yang aku makan..haih..sket gila naik berat..sorry baby..mama beremosi lately..so efek to you too..ampun..





buat kuiz kat FB and its trueeeeeeeee,,,,saya memerlukan kawan lelaki untuk berborak..actually takyah kawan lelaki la..kenkawan sapa pun boleh..yang boleh menghiburkan hati yang laghaaaaaa nih..i repeat..hati ku yang laghaaaaaaaa nih..saya sangat kesunyian.. sila type on Sunyi and send to 33382..ahahh ok tak lawak ..saja tambahan..sebab sangat bosan sebab my beloved lilsis..Yang sudah tidak ada masa untuk melayan diriku ini,,ahahah..sebabnya dia dah jadi mentor kat Celcom tu..bz manjang..kena tunggu dia balik keja br bleh sms..hampeh la..bosan ar camnih..cam mane nak gosip nok..

and not to forget,,my another lilsis..Iela..hari nih call dia..sbb ada 4 missedcall..just nak bitau dia pregnant,..adakah ini penangan BALImoon anda?? eheh sangat suka hati la kamu yang nonokkkk..ehehe

ok sudah sudah..saya mau buat kuiz kat FB..lama lama jadi bodo camtu ja dok buat kuiz bukan bukan..ahahahah..damn me!!!


**saya sudah single..secara mental tapi berdua secara fizikal..

19.2.09

entry bosan!

mari kita borak borak pasal barang! cewahhh..takdak keja la tuh..yea saya sudah selesai buat apa yang patut..skang tetiba rasa macam nak menjamu mata kat website website yang banyak dengan bags..clothes..shoes..itu ini dan macam macam yang boleh buat aku rasa cam nak menangis sebab tak boleh dapat..

sangat la lama sejak last shopping..erkk..being me..aku bukannya shopaholic tp beli bila rasa cam nak sangat sebab tension dengan apa yang ada..contohhhhhhhhhhnya.. handbag..aku bukan nye jenis yang cam beli hari nih handbag,,minggu depan beli lagi..tak okkkkkk..aku banyak bag tp yang bertaun taun lepas punya..so dok rotate bag bag tu sampai aku naik loya..ya sangat loya yea..tension sebab bag sangat fancy, pastu sampai menyusahkan..dah ada zip pastu ada lak cam satu lagi untuk tutup..buckle la apa la..cam lambat je keje..pastu ruang dalam bag tu ..ada banyak plak pembahagian dia tu..sampai 2-3..[masa beli tak beringat] yaaaaa my fault..tp selalunya bila nak beli bag..semua pun suka kan..sampai tak kisah pun bag tu muat ke kecik ke..ruang tak besar ke,,bila dah lama lama baru nak menyesal..[ketuk kepala sendiri].

what i need now is..one big bag..takde la besar cam suitcase tu..medium size handbag yang takde langsung pembahagian ruang kat dalam, kalau ada pun, 2 dah cukup pastu satu je zip utk tutup.dah cukup..takyah nak ada buckle lagi kot atas..nak tutup la apa la...bag tu haruslah 4 segi..any design will do..color apa pun tak pe,..kecuali..haahha ada pulak kecuali kuning-hijau-biru dan pink..lelain ok aje..

**plus..,i want cheap cheap handbag..ehehe takyah la sampai satu bag tu beratus..ribu riban..ooh giler la..baik aku bayar hutang ke beli barang baby ke,,handbag memurah ajooo..see see..walaupun ada satu hari tu aku nampak bag yang macam aku nak tu..harganya 100+..tp aku rasa cam alamakkkkkkkkkkkkkk mahal la..cam mana nihhhhhhhhhh..seeeeeeee seeeee kedekut tak..[bukan kedekut ya puan puan.,.zaman dah gawat..nak makan pun tak lepas..cam mana..kalau 100+ tu bleh wat installment 6bulan ke..ok la jugak..ahhaahha..

5.1.09

haih!

wassap..tetiba kan!

ahaha...pelik ar..malas je manjang..tapi hehari online..sadai kat blog orang bukan main lagi, nak update blog sendiri sangat la malas..

actually my new biasa je..kalau last time kat kl..selalu keluar lepak makan minum dengan kenkawan..tp tak la..berparty sakan ke aper..cuma ada satu tahun tu, celebrate dengan my sis Ila kat hartamas..sangat cool la..suka sangat,dpt lotsa goodies,free selfpictures drpada sape ntah..yang ambik gambar semua orang..lepas tu dah boring gila..new year dah tak best!

for last year 2008, 31st tu kat rumah je, tgk tv..and citer kat tv semuanya sux ok...and the best thing was, my hubby balik sini..itu je la,tp cam biasa dia kena melayan sakit perut la..sakit kepala la..sakit hati la..sakit otak la..muntah la..

1hb plak..balik perlis..umah PIL, tp dah lewat dalam kul 6ptg baru pegi, keje hari tu and my work place sangat crowd dengan manusia yang bercuti sakan beriadah dengan family..so tempat tu sangat la crowded..and the traffic sangat la sux :D

balik rumah,,terus pack baju terus balik perlis..then esok tu pegi Padang Besar, beli beras pulut hitam, yeay..saya mengidam okeh!!! 2kg aku beli..tamak gila..ahahah

then lusa tu hari Sabtu dah balik kulim sebab on Sunday hubby dah nak balik KL..

Sunday punya cerita, my sis pegi kl with Arieq and hubby balik Kajang jugak pagi tu..ooh boring laaaaaaaa..and today,[Monday], my mom pegi T'ganu, lama pulak tu, sampai hari Sabtu, haruslah aku sangap sorang sorang kat rumah..ops my lil bro pun ada kat rumah, tp cam biasa la,,bukannya rapat sangat pun, sebab dia jarang kat rumah,,and nowadays sejak dah habis belajar, dia sibuk nak proses kereta dia..baru pasang enjin baru la kononn..so kat luar je keje..so hari nih dia start practical kat Toyota, haruslah aku yang jadi driver hantar pepagi and ambik dia balik keje sampai kereta dia siap.bosan ok. :( boring laaaaaaaaa..malas nak kemas rumah, malas nak basuh baju, malas nak basuh pinggan, malas nak lipat kain, malas nak mandi, malas nak drive,,malas semua..kalau boleh nak tido je tetiap hari..boleh tak camtu..nanti baby keluar,,jadi cam blur, salah saper? aku jugakk...haih~

3.11.08

bosan neh

boring!
actually ada banyak gambar nak upload dalam nih..hari yang dok mengidam nak makan SUBWAY sandwich petang tu dah p auto city dengan aida n arieq..makan satu ja..share plak tu, pastu makan icecream kat swensen..rasa rugi gila makan yang ala ala sizzling tu, takdak la sedap pun..kalau tau baik makan yang dalam glass biasa tu lagi layan..

dis week..ada interview..im not sure nak pegi ke tak? er...

i need new shirt la..selalunya pegi keje pakai selekeh..tshirt and jeans..sometimes pakai baju kurung..tp erm tak beli kot..pakai je la yang mana ada..kalau aku pg interview tu..so bleh la pegi wedd liza..eheh :D

my inlaws will be in kl as well as dorang nak pegi wedd kat KJ ..hahaha..sila jangan datang rumah kerana rumah saya kosong.. :D
memalukan je nanti..huhuh

28.5.08

takda arah...


aku nak main badminton!! tapi aku takdak la reti ..expert pun..last time main badminton taun 2003 rasanya..tu pun pinjam orang punya,...,teringin la katakan..pastu pukul asyik tak kena ja..konon cam juling mata tu..tgk bulu tangkis(cewah ayat) tu dah cam aim baiiiiiik punya..tapi pukul tak kena gak..hampeh kali nih aku dah tekad..nak main badminton gak..jadi haruslah aku membeli raket sepasang..siapakah akan jadi mangsa aku? aida kah? bf aku kah? arieq si kecik itu kah? emmmmmmmmmmmm jadi permulaan untuk bermain badminton...saya akan mencari raket yang murah dan comel..adakah yg comel..semua sama je la..hat 10 hengget tu ka,..gila save aku nih...

22.4.08

little hapdet

today..masuk ofis awal pagi sangat la..cam penyangak okeh..heheh u know what...semuanya adalah kerana rambut baru ku ittew,..ahahaha

mengada sial,,sebabnya..i dah curlkan rambut and dis is my first time plak tuh..so cam bila orang tgk..it was like..yea yeaaaaaaaaaaa aku dah tukar hairstyle..so what??? heehehhe amy,my officemate..sengeh sengeh gelakkan aku..yea betul tak cik adik? hehe so while bergossip with my lil sis Norul, aku asyik tanya dia..ok ke tak rambut aku..sib baik dia cakap ok..kalau tak..i will ask mr bf utk redo balik my hair tuh..ehheeh

**baju belum basuh..belambak sangat..ya la .baru balik dari kl semalam,.,hari nih masuk ofis..esok dah nak pegi jakarta..nk bawak baju mane nih? ya ampun...malam nih kena buat dengan fantas la semua benda tu..


15.4.08

BNW



dis pix masa aku tinggal kat SS5 Kelana Jaya..

kurus sket la time nih..and my hair..pendek je time nih..sbb tu nampak kurus kot.

and mr boifren..my mom cakap u lukis muka i nih tak sama pong cam dalam pix.tak terer la namanye tuh.. *grin

akibat kebosanan..ini yang terjadi



Kadang kadang cam ter--











Kadang kadang cam dah terlampau...haih~

lain taun lain rupa*grin


Miss Donita and Arieq Zafri

our way to Fatin's wedding in Penang

2007

time nih memang tembam + bulat giler..






Miss Donita and Norul

sama tapi tak serupa..

StarCity Hotel Alor Setar

2007 (dah kurus sket)



Yasmin's fren,my cousin Lin and Miss Donita..

Early February 2007

dah nak tembam balik..cesss~







Surina (schoolmate) and Miss Donita

taun bila nih..abaikan kegelapan muka ku itu..panas terik ok






My sis Aida, Arieq and Miss Donita

-Ancol Dreamland Jakarta
-2007 - ini memang serious bulat..jangantertipu dengan pix nih




Pelangi Damansara

Miss Donita and Miss LilPrechaun! :D

2004

saya kurus ini tahun *grin

7.4.08

erk..membosankan

hello peeps..
heheh..hhah!! last few days LIZA posted her room pix..nice..
but now turn aku post pix bilik yang sangat semak tak hengat punya..terlalu banyak barang..
-mirror..meja (small one) still dalam kotak, lampu yg tak dipasang, barang barang hantaran and yang paling serabut...tu ha,.baju yang tak muat dalam wardrobe 4 pintu..cam mane tuh.. :grin

adalah sangat mendukacitakan bila baju terlalu banyak.., setengah terpaksa sangkut kat luar almari pulak..nih pun dah ketat..erk..dah senget tau actually rack nih..tak guna betul.

yang berlipat atas penyidai tu..itu pun tak muat nak letak dalam almari..,dah kesesakan diatas katil tak dapat dibendung lagi..akibat kemalasan yang amat melampau..bag tuh!! tak habis punggah barang lagi =P

my lappy baby, my lappy bag..tak dilupakan mr bean dihujung sana..hahahah

tadaaaaaaaa...lepak place..itula almari yg penuh dengan baju..yg tak muat muat lagi tuh..hehehe
and the tv! sudah berumur 8thn..my dad bought masa my 1st year kat kolej..tenkiu..masih selamat digunakan walaupun agak ketinggalan zaman..heeh :D

24.3.08

lontong sama teh o ais

Happy Monday!
em.dah lama gile haku tak blog like crazy! cuma copy-paste..type sket sket..senyum sorang sorang..dahhhhh siap..publish post! :D

Since the pay day is on nextweek..and my purse already kempis, so aku telah berjaya untuk tidak bergerak kemana2 wpun,hati haku memberontak nak pegi sana sini..nak menggedikkan mata aku! phew~ but, seperti bulan bulan dan tahun tahun yang lepas,,aku berjaya juga re-schedule calendar+plans aku dalam taun nih..well semuanya last minute..by next week..my plan..mau ke Langkawi!! hihih..sungguh buang masa dan tenaga...walaupun tiket feri dah naik 5hengget..tapi pejam pejam mata sudah..wat tatau..bosan okeh..dok umah,tido,online,tengok tv,pastu tido balik..tak adventure langsung..langsung tak menhabiskan duit..so untuk mengelakkan daripada duit tu bosan dalam purse..so aku akan cuba melaburkan dengan sebaik mungkin..eheh perhaps,,i should spend on makeup? er..shoes? Guess still on sale maybe! emm...

yesterday,when i reached home, i saw one parcel,surely for me from Tourism!! em..ape kebenda dia kasik aku nih..er,.percutian free kah..tiket cathay pacific for 2 ke London kah? em..bagi aku keje keeeeee????? semuanya dusta okeh..

actually dorang antar tempat letak pen,yang ada digital calendar,,suhu,jam tuh kat aku!! aku dah tahu sebab apa ...last year, i did my travel agent online test..so ived completed and i got my cert..so setelah setahun..baru nak kasik aku benda letak pen tu? em..tak ikhlas la tuh..siap dalam surat tu kalau aku bagi commitment lagi dorang akan kasik lagi kat aku rantai manik sarawak 15pcs..ntah ape ape la dorang nih..mesti stok lama..sebab aku pun ada berlambak rantai tu kat ofis..rantai tu wat gantung kat toilet je..eheeh cessssss~~~ *sungguh kurang ajar** (tourism kasik rantai tu untuk welcome tourist, aku ada rantai tu tuk gantung lam toilet) ape giler nak pakai rantai kaler maler dalam ofis kan..berlambak lak tu..

***er..hari Ahad bosan,,hari Isnin pun bosan..pehal tepon ofis nih bunyi tak habis habis..call la lepas ofis hour! erm...
aku tak larat nak jawab call la..patutnya kena wat cam online call..ehehhe...takpun hire customer service kan..cakap tepon je keje..ape tak lenguh ke mulut otak dorang melayan customer tu????

**dapat kat aku tepon tu..mesti aku malas nak cakap panjang panjang..pastu pas kat orang lain..erk..tolong jawab jap ape dia nak..takleh nak cakap..rasa nak pitam..ehhe -alasan nih memang tak bleh blah ok.. **

2.3.08

demam saja saja

Aku demam
suara aku serak..dalam 50% lagi kemungkinan suara aku akan pupus..
badan aku panas..badan aku sengal sengal,kepala aku sakit :(

hari nih aku senyap!! malas nak melayan.dalam beberapa jam lagi mungkin aku akan balik --aku di ofis kerumah,,tido,,berselimutkan quilt ikea kaler merah. *grin..mungkin akan sembuh dalam masa 3-4 jam. haih~

23.2.08

midnite yg bohsan!


kongsi kongsi okeh *grin

walaupun perasaan segan gile nak post pix nih, tp haku tak dapat nak kawal perasaan geli usus bila tgk balik dalam folder..haih~ pehal gelojoh semacam nih? em..yummy..serius berlambak gile eskrem tuh okey..

and the truth is,,,,aku memang bulat time nih..nafsu makan tu dah melampau sangat..
and the icecream???? its Friday's Sundae @ TGI Friday..sedap giler..banyak gile punya melampau..jangan la tamak nak makan sorang..takut termuntah nanti..buruk padahnya..

walaupun keadaan fizikal haku itu terselindung dari sebalik icecream yang montok tu,,adalah dimaklumkan..kebulatan aku amatlah ketara..pandai plak aku kaver..aku rasa cam cermin dalam bilik aku tu kalau boleh cam nak retak sendiri je bila nampak aku..kurang ajar betul, :P

oleh kerana..sikap sabar dan tenang aku mengharungi lemak lemak yang berkumpul dalam badan aku tu..aku usaha gak nak lose weight.tak banyak sket pun jadi la..so apa aku buat? aku naik turun tangga ofis aku banyak kali..buat buat tertinggal barang kat ofis bawah..so aku turun..pastu naik balik..kira cam eksesais la..tp cara kaver..terer kan aku.. + aku masih lagi maintain consume Herbalife..cuma kadang kadang termissed tu sebab aku mmg malas nak turun ke dapur..pastu buat buat cam penat gile balik keje..nak rest la konon..so buat buat cam terlupa nak minum HL..sebenarnya aku mmg malas okeh..takdapat dielakkan lagi dah..kemalasan tu dah bepuluh percent tertempek kat dahi aku nih.."saya memang malas,tolong sedarkan saya"

oohh one more thing,,,aku cam tak perasan yang aku skang nih dah kurang nak melibatkan diri dengan bola..cewahhhhh...sembang bola plak..selalunya cam ada geng, but then lately dah takde geng so aku wat tatau je..plus, astro pun dah tgk (anak buah aku tu dah konker astro tgk disney channel) so ahli ahli yang lain kena la tgk channel tempatan..idup rtm!!!

back to bola,walaupun aku sokong Chelsea -*some of them,,hated me so much,,jangan bet dengan haku wahai mr A..sesungguhnya bet itu amatlah mengundang bahana..* tapi aku masih menyokong team bola tempatan..yeahh!!! idup KEdah -mentang mentang Kedah asyik menang je..dan dan nak sokong ait *haih~ nih la ragam manusia normal cam haku..heehh,kalau Kedah kalah aku dah tanak sokong ongkehhhhhh..haahahah *grin
Related Posts with Thumbnails