CafeMom Tickers
CafeMom Tickers
Showing posts with label General. Show all posts
Showing posts with label General. Show all posts

19.5.11

tajuk takdak entry nih

June 2011 is just around the corner, but bulan nih saja dah pack gile!

well, in 10days, alot of things will happen and its just not easy to handle, 100% confident!
Next week one of my bil akan kawen, in Kelantan. but its not a sign that "yeay i can go shopping like mad in kelantan" herghh..u're wrong. i feel like going there and sleep until the next day and wakeup for the nikah ceremony, and then sleep again, and wakeup the next day for the reception n yeay ,,we r going back home..thats my plan! eheheh :)

Then after the reception, we r going to KL on 1st or 2nd June for another wedding ceremony of my youngest bil.the nikah ceremony and the reception will held on the same day which is on 5th (sunday) and since im still in kedah next week. and my tailor are so busy, the bride to be will be incharge to pickup my baju,.ahaha kesian gile, pengantin pulak yang kena.sorry babe, u hv to, if not i tak restu u kawen dengan my bil..motif? i plak yg tak restu?takde kena mengena kot.

lepas semua dah setel belah perempuan, then our turn pulak. too many things to buy, to prepare, wpun our side macam lebih kurang bertandang aje, tp benda benda kecik pun agak banyak nak kena buat.

and the best part! my little family (hubby,me and adief) will go for a shortvacay in Langkawi :)
room reservation done, car rental done, erk..yg penting 2 tu je..we r going from my inlaws,dekat sket nak naik boat. :) and its a very 1st time for adief also.er..me too. dah 3thn kawen, nih la 1st time pegi cuti dengan family sendiri. :)


hergh..penutup tak ikhlas..bye

18.4.11

saya adalah gemuk, rayyan punya hal, dan serabut

title yang merangkumi semua cerita :)

Super FAT!

ahahha,,aku gemuk giler! kenyataan yang takdapat disangkal 100%, sebabnya last Saturday went to Ampang Jaya met my sweet tailor at her house, excited sebab tak sabar kot nak bitau dia nak jahit patern ape..nak buat kerawang apa semua bagai..tp semua tu angan angan belaka bila si tailor mula mencapai tali ukur!!! dang~

erkk dada naik 2inci, pinggang dah terlebey 1 1/2inci, bahu dah lebih 1inci punggung dah kembang semangkuk!! wth.

baru je kejap lastmonth kot ukur badan kat dia..tetiba last saturday dah meningkat macamtu?? tu belum naik atas penimbang lagi, mau retak 2 kot..uwaaaa o.m.g

tp diriku pasrah sebab ladytailor said yang buat baju kurung biasa aje, takyah jahit kurung moden,nnt nampak lagi gemuk!..ok fineeee, dia sebut word gemuk okk.. as usual setiap kali nak jahit baju semua plan tak menjadi sebab nanti ada je suggestion dr dia yang mana sesuai,ok mmg 100% cun la kan dia jahit, bila pakai terus rasa gojes melampau.

tp sekarang dah kembang bertalam talam harus keee feeling gojes?? takkan so diam sudah!!!

***

My plan last saturday to Ke.pong Metro.politan Park adalah tidak sukses sebabnya hujan yang turun mencurah curah telahmenyebabkan haluan tersasar ke Sun.way Py.ramid. of course la kan..kalau pegi on Saturday mesti congested gile plus Rayyan adalah super excited nak berjalan sendiri. taknak dok dalam stroller.,letih gile kot nak mengekor aje..and we headed straight to Cotton On kids, andddddd my pocket telah kering! so keluar je kedai trussssss nak balik..untuk menyelamatkan lagi poket dan purse i dont even stop at any shops either yang jual fastfood or any kiosk dat selling any cookies or bread.. :) sampai rumah haruslah perut lapar gila, and i went nuts when hubs blom balik lagi okay!

we plan (me,rayyan n hubs, together with bro in laws and their fiances) to the curve for bowling session..but the plan semuanya adalah musnah when one of my lil bro in law came at 10pm, and hubs came back home from work at 11pm..ape jadahnya main bowling lagi kan...i marahh ok, trus nak tido! malas nak caro lagi dah. aku dah la jauh jauh datang dah kena melangok kat rumah.emmm..but am so happy sebab dapat beli baju baru kat rayyan, believe it or not, i hanya beli baju kat rayyan 2kali setahun. :)

****

Entry panjang pulak kan..

my son loves IPOD TOUCH! dia boleh main nonstop sampai orang nak pinjam pun tak kasi,.harusla berusaha keras utk beli sebijik! (yg dia main tu ipod pinjam aje)

29.3.11

untuk tatapan umum

Ada aku peduli isteri dan anak2ku sudah makan atau belum...

Ada aku peduli jika isteriku tak sempat makan kerana sibuk melayan anak-anak....

Ada aku peduli jika isteriku masih di dapur menyediakan keperluan pagi esok ketika aku sedang berdengkur...

Ada aku peduli siapa yang membelikan sabun mandi, ubat gigi dan meletakkannya di dalam bilik aku bersiram....

Ada aku peduli dah berapa lama isteri aku begitu setia menggosok kain bajuku...

Ada aku peduli bagaimana layanan yg isteriku dambakan dari aku seorang suami...

Ada aku peduli apa perasaan isteriku bila aku pulang kerumah dengan wajah kusam dan masam....

Ada aku peduli adakah wang yang masih bersisa utk isteri dan anakku ketika aku hendak kepergian....

Ada aku peduli apa perasaan isteriku bila aku tidak pernah menelefonnya ketika aku bertugas di luar.....

Ada aku peduli berapa harga gincu jika isteriku ingin memerahkan bibir yang pudar ditelan masa....

Ada aku peduli bilakah kali terakhir aku menghadiahkan minyak wangi kepada isteriku...

Ada aku peduli bila kali terakhir aku membelikan pakaian utk wanita yg rela menjadi isteriku..menjadi ibu anak-anakku

Ada aku peduli kenapa isteriku terlelap bersama linangan airmata....

Ada aku peduli jika isteriku terjaga di tengah malam kerana dengkurku......dan aku terus nyenyak tidur dibuai mimpi indah seorang lelaki....



Tiba-tiba aku MENJADI PEDULI dan MENGAMBIL PEDULI



Ketika telefon isteriku berdering di malam hari...

Ketika isteriku mula belajar ber sms..dan berchatting...

Ketika isteriku kembali berhias seperti ketika aku mula jatuh hati padanya...

Ketika isteriku sanggup tidak makan malam kerana mahu menjaga badan

Ketika isteriku tidak meminta lagi aku menjadi imamnya....

Ketika isteriku memilih tidur bersama anak-anakku.....

Ketika dia tidak lagi mencium tanganku ketika aku hendak pergi ...

Kini,aku baru ingin bertanya kenapa isteri aku dah tak peduli kat aku?



P/s : Tidak ada manusia yang sempurna baik suami ataupun isteri.Jangan mengharap dilayan seperti raja jika kita tidak pernah anggap isteri itu permaisuri hati kita. Jangan diharap bunga yang indah jika kita tidak pernah membajanya. Dan selalulah ingat,bila hati seorang wanita telah retak, dia boleh menjadi lebih keras daripada seorang lelaki


*taken from Diana's blog :)

kalau ikutkan banyak ja la nak letak lagi..tp cukup la takat tu,thanx alot pada yang buat

21.3.11

tajuk apa?

Hello,

sebulan sekali br nak update tu pun sebab br ada masa nak update. i betul takda masa nak update blog sebab kalau nak update blog kena la idea, ada cerita kan, takkan nak main tulis je apa pun, biar berisi taknak main redah je.

ok! berhenti berleter.

2 orang adik ipar i nak kawen may n june nih..actually their nikah is end of may and early june and the reception is somewhere end of june kot, and macam biasa pompuan la katakan,,selalu nya adalah terlebih over dr yang nak kawen. meaning! kakak kakak ipar la yang plg excited..bukannya excited dengan adik ipar yang nak kawen tp excited sebab nak buat baju baru! boleh camtu?? ahhaha bukan keja mudah okeh, i nak kena buat baju utk 2nikah, 2sanding side perempuan and 1 side lelaki..5pasang kot baju nak kena ada..mana nak cekau.

things that i dah prepare utk wedding dorang :

kotak for doorgift - kotak aje
benda nak isi dalam kotak tu? - blom decide-boleh? hahah kotak tu dulu lg penting
kek bertingkat tingkat - dah order, senang order kat kawan, invite dia datang kenduri blh la antar kek sekali..haha pakej tu

bunga for bilik pengantin and stairs - blom lagi.tunggu pengantin pilih kaler apa nak pakai masa kenduri.. kalau dia pakai hitam..er..jadi la haunted wedding with black roses..gothic abis ..ngengeeee

ok dah habis cerita pasal orang lain nak kawen orang lain yang bz







3.1.11

2011

sudah tahun baru,,umur pun sudah naik 1 angka lagi! huhuh

nanti nak buat layout baru, with new story, dengan cita lama yang dah tertunggak!

Happy New Year!

13.12.10

7hari sudah

morning!

Alhamdulillah dah seminggu dah sejak awal Muharam and syukur sebab so far so good, tak ada masalah lagi, masalahnya sekarang i need new clothes and pants, hopefully dapat grab 1-2 khakis before sales end. baju pun kalau dapat lengan 3suku ke ok je,,tkyah la kot lengan panjang..ahah terlalu cepat, i blom bersedia 100% but skang br 50% je..ahah

and hubby my love, jangan terkejut yea nanti on the 24th sebab u mesti terpegun punya!!! - ok mode perasan on since last week. cuma sometimes i pakai selendang aje without inner, bukan satu kesalahan okeh utk beginner cam i..dalam kereta travel jauh jauh,,i need air!!! utk focus! ok itu alasan but its true ok travelling with little child yang behaviornya adalah seperti tak makan setahun! its not cool ait,,,ooh btw hun, i rasa nak pasang dvd player..dalam kereta, murah murah so maybe kalau pasang movies or cartoons boleh membuatkan anak kita tu leka..mamun..pening pening mengantuk didalam kereta?? kalau i yg tgk confirm 10min pastu lena terus! dah mmg sejak azali kalau naik kereta org lain drive, mata tu trus automatic nak tutup..kenapa yea?? serious bukannya lelap biasa,,siap tido trus dalam sejam camtu..bila bangun mata pun ala ala macam tido 7-8 jam camtu..ehhee over kan

oh btw, pasir puteh dekat dengan BESUT! and its 2hrs from Pasir Mas!!! boleh gila dalam kereta bak kata abang kamal!..ehehe so im not sure macam mana nanti kita nih..n of course we should ask Yang n Wan naik dengan kita utk menceriakan kereta nanti,ataupun kita letak stock junkfoods banyak banyak dalam kereta sampai tak terdaya,.kalau tak buat camtu i risau we end up dalam kereta macam belut yg takde arah tujuan! or maybe dengan kemalasan u tu, sudahnya i sorang je yg drive dari mula sampai ke pasir putih....

**maafkan saya, ini entry utk si suami di KL** ( i call u malam tadi tak jawab )

sakit perut plak dah..sambung later

27.10.10

HELLO!! SUAMI

PESANAN BUAT SI SUAMI OLEH DATO' DR HAJI MOHD FADZILAH KAMSAH

1. Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri, terutama isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami.

2. Bila isteri bercakap, pandanglah mukanya dan buka telinga luas-luas. Biar apa yang dikatakannya masuk telinga kanan dan tersumbat di telinga kiri. Sambil tu otak suami kenalah memproses informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin.

3. Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda..

4. Jangan demand sex sekiranya isteri tak ada mood atau letih. Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi nafsu syahwat saja.

5. Kalau pasangan dah ada anak, sama-samalah menjaga anak. Benih dari awak juga.. Ada suami, isteri sedang makan disuruh cebok kencing n berak anak sedangkan suami duduk tersandar kekenyangan macam maharaja.

6. Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax-relax sedangkan isteri bila balik dari kerja, buka saja kasut terus masuk dapur, memasak, mengemas, membasuh, kejar anak dsbnya. Berbulu mata dan sayu hati isteri bila kami tak cukup tangan nak menguruskan rumahtangga sedangkan suami lepas tangan.

7. Sekiranya suami makan dahulu, tinggalkan sedikit lauk utk isteri. Jangan bedal semua sampai turn isteri yang tinggal cuma ekor ikan sekerat, janggut sotong dan ekor taugeh.

8. Kalau nak ajak member bertandang ke rumah, beritau isteri dulu, kalau boleh sehari-dua in advance. Jadi bolehlah dia memasak yang best-best dan mengemas rumah cantik-cantik. Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok belum sempat dilipat, permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja.

9. Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. Tengok body sendiri dalam cermin dulu.

10. Jangan kentut depan isteri. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut?

11. Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri walaupun anda cuma main wayang, bodek mereka masa nak mengurat isteri anda dulu. Jangan sekali mencaci mereka walaupun secara bergurau.

12. Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga.

13. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. Selagi boleh, jangan bebankan isteri dengan masaalah kewangan anda. Selalunya perempuan ni, semakin suami “degil” tak nak minta pertolongan, selagi itulah dia rela nak tolong.

14. Jangan bersepah dan bersikap pengotor. Dah buka baju, letakkan dalam bakul baju kotor, dah guna cungkil gigi, buanglah dalam bakul sampah, bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya, dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal, dah berak flush. Susah sangat ke nak buat macam tu? Semua nak kena ajar ke?

15. Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak. Tapi jangan tanya dua tahun sekali. Jangan tunjuk rajin bila ada tetamu di rumah saja.

16. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. Isteri pun manusia. Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri.

17.. Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain. Main lain lagi tak boleh. Kalau isteri awak yang buat, tentu awak tak boleh tolerate, jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat?

18. Kalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri, tegurlah secara baik, jangan asyik nak menengking aja. Kalau awak sakit nak mati nanti, siapa yang kena jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak?

19. Kalau isteri nampak tak sihat, cepat-cepatlah bawa jumpa doktor. Tunjuklah anda mengambil berat tentang dirinya.

20. Berbincanglah dengan isteri sebelum sesuatu keputusan dibuat. Walaupun suami megah ada kuasa veto, tak jadi bapok kalau pendapat isteri diambil kira. Pokok pangkalnya ialah timbangrasa dan saling menghargai. Cubalah ketepikan ego yang keterlaluan. Bukannya laku bila dah mati nanti.

21. Dalami agama dan bimbinglah anak isteri dengan ikhlas seperti yang dituntut agama. Ingat, kalau seorang suami masuk syurga, besar kemungkinan isteri pun masuk syurga. Kalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka. Kalau isteri masuk neraka, besar kemungkinan suami juga masuk NERAKA tapi kalau isteri masuk syurga belum tentu suami pun masuk syurga.Ini bukan rekaan saya tapi saya dengar dari seorang ustaz.

22. Berusahalah dengan ikhlas untuk mempertahankan keharmonian rumahtangga. Jangan buat apa yang isteri tak suka. Percayalah, kalau suami buat baik sekali dengan isteri, isteri balas sepuluh kali

23. Jangan buat donno kalau isteri merajuk atau berkecil hati. Kalau perlu minta maaf, minta maaf, kalau perlu dipujuk, pujuk. Hati orang pompuan ni sensitif. Kalau kami rasa suami tak ambil kisah, perasaan bagai dihiris-hiris. Perkara yang dipandang remeh oleh suami boleh menjadi kanser kepada isteri. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya, janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang perempuan ni enteng sahaja.

Allah s.w.t. berfirman, “Dan ketahuilah bahawasanya Allah mengetahui apa yang didalam hatimu, sebab itu berhati-hatilah dengan Tuhan”

17.10.10

I WANT

Hello AHAD!

PMS! hooray! walaupun sakit perut agak kritikal,sampai krem perut2,tp nak cover line buat buat macam cool agak berjaya.bukan senang nak pretend tak sakit bila hari cuti nak buat keja rumah susah,nak dukung anak pun susah semua pun susah.tp berjaya jugak la..lepas dah setel laundry,bagi mandi buat susu Adief, i berjaya utk tido berdua duaan dengan dia.oh blessed ok.dah la sakit perut gila gila punya,kalau dapat tido at least kurang la sket perasaan sakit tu,.
**

2* i do really hope dat my new project will success,still looking for the "tukang" but my uncle (bukan dia si tukang but hes the one yg akan deal utk tanyakan harga,and bodek bodek bagi dapat harga murah), pembantu yang sangat saya harapkan masuk hosp yesterday,huhu poor uncle, but insyallah semuanya akan ok,i rasa dia sakit pinggang kot,.,dah 2-3 kali masuk hosp bila buat xray cam tak nampak. so doc refer to Pantai hosp.so my project akan dhold dulu for a moment,tak boleh nak detect penyakit apa,.but no worries..pelan pelan kayuh. Untuk sementara nih better i cr materials, do some research so nanti ada jugak plans n idea bila dah halfway. most important things, really need supports from my mom,sis and of course my husband..the three of them yg paling penting utk I.ooh not to forget my most love love love Adief...heehe dia kecik lagi so support utk bagi semak barang barang i bleh la kot :)

3* Cuti2 malaysia adalah salah satu topic! i need one to ease my mind, kalau ada body massage lagi bagus,i really need that.But ive already choose one place and now the date.:) kalau boleh November 2010

4* I WANT : almari kasut kaler hitam,kalau boleh ada 2 laci.
I WANT : cermin besar melintang 2x 4 kaki pun ok kot, frame cermin kaler hitam
I WANT : blind benang yang letak kat pintu tu,bukan la pintu sangat pun, tp cam ala ala nk
cover dr pandangan yang tak berapa sesuai.i nak hitam 1 merah 1,mana nak cari??
SSF mungkin ada RM30 lebih kot
I WANT : new haircut or maybe errr transformation??R%^& - hubby! i tahu u tahu apa i nak
maybe utk 2011? i rasa baik bagi je sebab selagi u tak bagi,selagi tu i mintak



24.3.10

Smart Parents

morning olls,

ok pagi tadi macam biasa, awal awal pagi i dah on tv dalam bilik nak tgk MHI, and of course la time tu my baby boy dah bangun. tetamu hari nih ada yang dinantikan la..since i mmg lately macam suka dengan topic yang selalu dibincang, and hari ni punya topic adalah biarkan kanak kanak jadi kanak kanak

Zaid Mohamad, Malaysia's First Parental Coach

from the website smart parents u boleh dapat 2nd edition buku nih sangat helpful, i pun beli,tp belum dapat, bagi i yang 1st time jadi parents mesti perlu banyak info macam mana nak didik anak kan, so i takut tak cukup info nanti nanti apa yang anak buat i biarkan aje..kalau salah pun buat tatau,,so i hope buku nih dapat membantu i. :D

even i tgk dalam testimonial ramai yang puji, so i pun adalah sangat excited nak tunggu buku nih bilaaaaaaaa la nak sampai! tick tock tick tock!

ada dua version english and malay,,sila la pilih..u ol boleh beli online straight from the website,.easy kacang putih, and kalau tak nak beli online, boleh jugak beli kat popular bookstore atau kat MPH kot ada jual jugak.

Sebuah buku yang mendalami isu-isu keibubapaan berdasarkan strategi-strategi yang terbukti berkesan. Ditulis oleh seorang bapa untuk tatapan ibu bapa lain. Memaparkan masalah dan perkara harian yang dihadapi oleh kita semua. Merupakan satu formula yang seimbang di dalam misi kita untuk menjadi ibu bapa yang berjaya. Ia menyentuh semula kebanyakan perkara asas tetapi amat penting, antaranya perkara yang kerap dilupakan - 'menyayangi dan disayangi'.

– oleh Zaid Mohamad, Jurulatih Keibubapaan Malaysia Pertama & Pengarang buku terlaris “Smart Parents, Brighter Kids”

Dapatkannya sekarang dengan harga RM39.90 (termasuk penghantaran pos di Malaysia*) atau US$20 (termasuk penghantaran pos di negara lain).

Here is a book that addresses parental issues based on proven strategies. It is written by one parent to another, featuring the day-to-day matters that parents will instantly connect to. This book is a timely released masterpiece, a well balanced formula amidst our search to be a human-parent. It has revisited many basic but salient points of parenting, among others, the long forgotten substances - 'to loved and be loved'.

– by Zaid Mohamad, Malaysia's First Parental Coach & Author of “Smart Parents, Brighter Kids”

Get it now for an introductory price RM39.90 (including postage in Malaysia*) or US$20 (including postage for other countries).

****
sebelum tu,,zaid mohamad pun ada FB okeh, so find : Zaid Mohamad


31.1.10

Dear friends

hello

ok i want to make it clear today, untuk kawan kawan yang ada blog, bukannya niat i nak bitau yang korang semua bukan kawan i tp yang dalam bloglist kat sidebar tu je kawan i..noo nooo noo..cuma i agak kemalasan nak update blog,.tgk la i bukannya hehari update blog pun kadang kadang je..so later on kalau nak update i akan letak list blog u ol ok.lagipun i nih agak tak rajin nak bukak satu satu blog nak copy add tu..so kalau u ol rajin ym i ok..so bleh trus i letak

peluk peluk..sayang korang ok


26.12.09

ingat!

The last things to remember.. - Watch her favorite movie with her or her favorite show even if you think its stupid - Give her the world - Let her wear your clothes - When she's bored and sad, hang out with her - Let her know she's important - Kiss her in the pouring rain - When she runs up at you crying, the first thing you say is; "Who's ass am I kicking today baby?"


curik dari fb status my fren :P

24.12.09

ye keeeeee

cilok from my uni fren in his facebook status!

Another things to remember.. - When she says she's ok don’t believe it, talk with her - because 10 yrs later she'll remember you - Call her at 12:00am on her birthday to tell her you love her - Call her before you sleep and after you wake up -Treat her like she's all that matters to you - Stay up all night with her when she's sick

****bila ada buat tatau,bila dah takde nanti baru la nak meratap,menyesal bagai..****

18.8.09

little hapdet

dah banyak hari tak update..sebab tak ada idea (selalunya) dan tak ada masa (alasan)

Alhamdulillah pantang pun dah habis semalam (17Ogos),,tp actually selama nih pun pantang pun cam tak pantang je,tak ada rasa apa pun so perasaan tu cam bebiasa ja la..erk..oleh kerana pantang dah habis so rasa cam nak makan apa ntah? er..aiskrim? starbux? (amie dah telan iceblended,rasa bersalah tak?) ehhehe lepak kt oldtown minum white milk tea,,rindu nak minum,huhu setappp..

oh be4 dat, Happy belated anniversary to me (15Ogos) - rayyan lebih penting dari anniversary,,birthday wish or other occasion yang ptt diingat! so tkder rasa kecik hati ke ape ke..

thanx to Amie, sebab order Nutrimeal, and Lynn sbb order Nutrimeal+Essential... *peluk+peluk korang

21.5.09

hargailah isteri anda

COPY PASTE FROM EMAIL >>>saje je nih ..buat bacaan bersama


Mulianya seorang isteri disisi Allah...
Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri
ini pada keluarga, suami dan anak-anak
Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri
mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak.
Biarlah buruk mana isteri anda,
sayangilah mereka.......

Beruntungnya seorang wanita yang ada rahim ini ialah dia bekerja
dengan Tuhan... jadi 'kilang ' manusia.
Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh...
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang
tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.
Cuti bersalin juga sehingga 60 hari ,
Bila dah bersalin tu, susukanlah anak...jgn takut "kendur" atau menggelebeh pulak...

Si suami pulak, jgn la berebut dengan anak untuk menyusu pulak....

Cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah ,
Tapi bila dah habis cuti tu.. . layanlah suami..."offer" lah pada suami ,

Nabi bersabda: berjimak dgn isteri itu pahala ...jangan buat deekkk jeee,

Jangan buat alasan itu dan ini pulak....ingat tu si isteri yee!!!

Kata nak pahala lebih...


Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang.....
sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya...

Satu lagi berita gembira untuk wanita, Sepanjang dia mengandung
Allah sentiasa mengampunkan dosanya,
Lahir saja bayi seluruh dosanya habis.
Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita,
jadi kenapa perlu takut nak beranak?


Marilah kita pegang kepada tali Allah.
Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid, Allah izinkan terus masuk Syurga.
Untuk orang bukan Islam, dia tak dapat masuk Syurga tapi
Allah beri kelonggaran seksa kubur.
Untuk peringatan semua wanita yang bersuami
seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala
tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.


Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan

terperanjat dengan pahala extra yang banyak dia
terima di atas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.
Contohnya bila dia redha suaminya pergi berjemaah di masjid
atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Al
lah ke atasnya jua. .


Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian
Sirat dia tak nak masuk syurga tanpa suaminya,
jadi dia pun memberi pahalanya kepada
suami untuk lepas masuk syurga..
Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan
isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.

Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung
terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.


Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat di dalam dan
di luar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik
dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain..

Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat
Allah agar tidak derhaka denganNya.

Ses u ngguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki.
Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki,juga bukan dari tapak
kaki. Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir
kepada kamu(lelaki) ,lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan
wanita,dekat dengan hati lelaki untuk disayangi.

Woman was made from the rib of man,
She was not created from his head to top him,
Nor from his feet to be stepped upon,
She was made from his side to be close to him,
From beneath his arm to be protected by him,
Near his heart to be loved by him.


"Wahai Tuhan...
ku tak layak ke syurgamu ...
namun tak pula aku sanggup ke nerakamu...
kamilah hamba yang mengharap belas darimu ....

"Ya Allah...
jadikanlah kami hamba-hamba mu yang bertaqwa ..
ampunkan dosa-dosa kami, kedua ibubapa kami,
dosa semua umat-umat islam yang masih hidup mahupun yang telah
meninggal dunia"......

Kubur itu gelap, cahayanya ialah Laa Ilaaha IllalLah..
Jika diletakkan langit dan bumi di sebelah dacing, dan kalimah ini
di sebelah yang satu lagi, pasti lebih berat lagi nilai kalimah 'Laa ilaaha illalLah' ini.
Rasulullah saw. bersabda (mafhumnya): "Wahai manusia! Ucaplah 'Laa ilaaha illalLah', kamu pasti berjaya!"


Marilah kita ucapkan kalimah ini:
"Laa ilaaha illallah!" x 10

7.5.09

Sticky Mode - next entry sila scroll bawah *wink

IPOD TOUCH FOR SALE!!!


Ipod Touch nih my sis AIDA yang nak jual sebabnya..bukan sebab rosak ke apa..baru lagi dia beli..tp dia dah terbeli Iphone pulak..so dia nak letgo la Ipod Touch nih..anyone interested? sila bagitau eh..jangan risau..takde kerosakan ape ape pun..semuanye ok..korang taknak beli pun sila sebarkan kepada orang lain..okeh!!! jasamu akan ku kenang

IPOD TOUCH 8GB - RM850

Includes :
  • Original Box
  • Screen protector - kalau beli kt luar pun dah seratus lebih rasanya, yang nih dah siap pasang
  • Belkin leather casing - brown color
  • Sync / Charger cable
  • Earphone

29.4.09

kawen lagi???

u guys kisah tak kalau husband u kawen lagi???

dulu aku sangat kisah ok..tpi sekarang??? saya tak kisah..ntah la..sangat baik yer.. nak kawen lain tu takde salahnya, tp kalau hubby nak kawen jugak?? takkan nak marah,maki dia pulak kan..dah berdosa..cewahh..tp serious i dont mind..tp jangan ko kawen senyap senyap pulak yer..nak kawen cakap dengan aku nih..elok elok la..takyah la cam penyangak pulak, and jangan la mentang mentang aku dah bagi ko kawen lagi, ko ingat aku nih baik hati la sangat nak dok satu umah dengan madu aku tu..maaf ye..ko nak kawen tu ko punya pasal,,ko dok je dengan wife ko tu..aku tak rela..heeh cewahh..sebabnya pehal lak aku nak kena dok dengan dia kan,aku ada anak lagi..dok ngan anak sudehhh..[tetiba nak emo]..so pendek kata..im ok with it!! how about u???


p/s : semua diatas tu bukannya aku nak cakap laki aku nak kawen lain..cuma tetiba terpk pasal tu!! tp kalau betul pun,,seriously i dont mind.. :D senyum sinis atau senyum ikhlas? IKHLAS y'ols

28.3.09

selingan jap!

sorry..sebab tetiba nak wat post ni!! utk yang lelain dah menang..dah tepat dah pilihan tu..tapi yang nih ...erk..cam mane bleh jadi macam nih?

actually cam menyampah ok..kenape dia nih...kenape dia?? kenapa KJ?



kenapa bukan dia nih?? kenapa bukan Mukhriz Mahathir? dia lebih layak,,and everybody counting on him!!

1.12.08

tahniah farah!!!

FARAH!!! TAHNIAH!!! TERUJA DAPAT SMS DARI U..

TAHNIAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!! EXCITED GILA NIH...SUKA SUKA!!

TAK SABAR NAK TGK BABY SYED FARELL AHMAD

23.10.08

just for laugh

Just for laugh


MUTHU & THE INTERVIEWER*

Interviewer: 'What is your birth date?'
Muthu : '13th October.'
Interviewer : 'Which year?'
Muthu : 'Every year.'

*****

*MUTHU & HIS MANAGER*

The Manager asked Muthu at an interview.....
'Can you spell a word that has more than 100 letters in it?'
Muthu replied: 'P-O-S-T-B-O-X.'

*****



*MUTHU & LONDON TRIP*
After returning from a foreign trip, Muthu asked his wife, 'Do I look
like
! a foreigner?'
Wife: 'No! Why?'
Muthu : 'In London , a lady asked me, 'Are you a foreigner?'... that's
why.'
Wife : ?????????

*****

*MUTHU & TOURIST*
A tourist from U.S.A. asked Muthu whether any great man was born in his village...
Muthu said,
'No sir, only babies were born here.'
*****

*MUTHU & HIS EXPERIME NT*
Muthu was doing an experiment with a cockroach. First he cut off one leg and told it to 'WALK! WALK!'
The cockroach walked. Then he cut off it's second leg and told the same. The cockroach walked.
Then he cut off the third leg and did the same.

Finally, he cut off its fourth leg and ordered it walk!
But the cockroach didn't walk.
Suddenly, Muthu said loudly, 'I found it. If we cut a cockroach's four legs, it becomes deaf.'
*****

*MUTHU & DRIVER*
When Muthu was travelling with his wife in a motorised tricycle, the driver adjusted the mirror.
Muthu shouted, 'You are trying to see my wife, eh? Sit in the back. I will drive.'

*****

*MUTHU GOES TO HOTEL*
Muthu went into a hotel. To wash his hands, he went to the washbasin.
Then when he had finished, he started washing the basin.

Seeing this, the manager asked what was he doing.
Muthu pointed towards the signboard

'* WASH BASIN * '


*****

*MUTHU & INTERVIEWER - FINAL PART*
Interviewer : 'Just imagine you're in the 20th floor of a building and it's on fire. How will you esc! ape?'
Muthu: 'It's simple.. I will just stop my imagination.'

*****

22.10.08

hujan oh hujan!

hujan!

today,my MIL sent me a msg..the content of the msg? its my FIL birthday,,"Happy Birthday Abah" semoga dipanjangkan umur,dan sihat sejahtera

mama told me that he sent a sms to my hubby, to remind him that today she wish that her son will call abah and wish him Happy Birthday! as usual, my hubby will said, i will call him during lunch time..heeheh..harap harap u call yer..nanti mama cakap i tak bagitau u..and u buat tatau pulak..

birthday wish jadi isu!!!

everyday hujan lebat giler, and semua keje cam slow je..yang paling tak boleh tahan,air masuk rumah aku k..walaupun takde la sampai banjir kan..tp masuk la jugak sampai dalam rumah..dekat pintu rumah je..satu keje pulak nak mop la letak kain la..masalah paling besar, baju bertimbun nak basuh..nak sidai tak bleh hujan lebat..kat dalam umah tak lama lagi jadi cam kedai bundle..sidai sana sini kan..

hopefully hujan nih akan reda sikit masa lagi sebab cam kesian ja untuk orang yang buat kenduri kahwin kan..hujan lebat..orang nak p pun payah.. [experienced]




Related Posts with Thumbnails